Madplan 21.01.18.

Grøntsagsbrød..

En tilbagevendende udfordring er at få flere grøntsager ind i maden, men det kan sagtens lykkes, også uden at føle at man lever af grøntsager og salat.

photogrid_1516567307512

Da Ellie og jeg stod op i morges, var hun hurtigt ude i køkkenskuffen, hun tog en skål op af køkkenskuffen og pegede op på køkkenbordet mens hun nærmest skreg “deeet, deeet, deeeeeeet!” – jeg formodede at den lille frø gerne ville bage boller, det elsker hun virkelig, og jeg spurgte hende derfor om hun ville bage? Det ville hun gerne! I stedet for at bage hvide luftige boller, som så ofte – blev det grøntsagsbrød og smoothie.

photogrid_1516567346887

Jeg havde et spidskål i køleskabet, som skulle bruges – og toppet med en masse spinat og æg blev det til en skøn grøntsagserstatning for brød.

Ingredienser:

  • 1/2 spidskål.
  • 3 håndfulde spinat.
  • 1 dl mælk.
  • 3 æg.
  • 2 spsk fuldkornsmel.

fremgangsmåde:

  1. Skyld grøntsagerne godt. Skær spidskålen i mindre stykker og put det og spinaten i en blender sammen med mælken. Grøntsagerne skal blendes til en lind masse.
  2. Bland grøntsagsmassen sammen med æg og mel.
  3. Læg bagepapir på en plade og hæld grøntsagsmassen ud på pladen.
  4. Lad grøntsagsbrødet bage i ovnen i ca 20 – 25 minutter på 180 graders varmluft til dejen er en smule brun i kanten.

Grøntsagsbrødene er super lækre som en sandwich med fyld af kylling, ost og salat.

photogrid_1516567402128

Velbekommen!

De varmeste blogger hilsner

Michelle Elbæk Jensen.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Madplan 21.01.18.