Kartoffel/porre suppe med bacon.

Vægttab og madplan uge 36/37

Sidste fredag sagde vægten 89.6 kg – i dag stod vægten på 88.7 kg = 900 grams vægttab. Faktisk var vægten helt oppe på 91.5 kilo mandag morgen, efter en liidt for hyggelig weekend, så egentligt har jeg siden mandag tabt mig hele 2.8 kilo!

Det går altid nemt i starten, så jeg forventer på ingen måde samme vægttab på sigt. Men det er da en mega lækker motivation når man allerede er kommet så langt ? Jeg har tidligere tabt mig 19.4 kilo, på 19 uger, som i kan læse HER – nogle af de kilo har jeg så taget på igen, men nu er jeg på vej back in shape, igen, igen, igen! Og jeg er mega klar!

Madplanen den seneste uge ser ud som følgende:

Fredag: bigmac roulade.
Denne opskrift har jeg fået inspiration til hos youtuberen “mad i trin”. Rouladen er nem at lave og den smager super lækkert. Personligt synes jeg dog ikke at den smager af bigmac, eller burger i det hele taget. Big mac rouladen er fyldt med oksekød, salat og dressing – mens dejen er lavet af skyr, æg og en smule mel. Læs den fulde opskrift HER.

Lørdag: 50 års fødselsdag.
Onsdag d. 6 september fyldte min mor 50 år – det fejrede vi på dagen med brunch og tapas. Min mor havde dog også inviteret os alle på mad udefra lørdag – det holdte vi hjemme hos os, da hendes lejlighed er under renovering.

Vi fik 3 slags kød, fløde kartofler, almindelige kartofler, salater m.m. der manglende virkelig intet, og jeg fik også spist lidt (meget!) for meget!

Søndag: rester.
Vi fik søndag rester fra lørdagens aftensmad da min mor igen kom hjem til os.

Jesper og jeg var desuden på date mens pigerne sov middagslur. Jeg fyldte maven med Natchos, ben&jerrys milkeshake og cremebuleé og var derefter virkelig klar til mandag hvor jeg viste at kosten ville være noget mere begrænset ?

Mandag: kyllingelasagnette.
Det er efterhånden lang tid siden at jeg sidst lavede kyllingelasagnette, men da jeg fandt nogle skønne pastaer i netto fik jeg en pludselig trang til pastaretten!

Kyllingelasagnette er en skøn, nem ret som principielt kan varieres i uendelighed. Der kan tilføjes en masse grøntsager, bruges andre ostetyper eller en helt anden sovs.

Jeg lavede den tomatsovs, som jeg ofte har lavet før, men tilføjede denne gang blomkål – en smagsneutral grøntsag som bidrager med fylde og ekstra sundhed til tomatsovsen.

Du kan finde min opskrift HER!

Tirsdag: rester.
Tirsdag og torsdag henter Jesper pigerne, jeg kommer sent hjem de dage hvilket betyder at jeg ofte planlægger rester eller nem mad de dage. Jesper er ikke så glad for at være i køkkenet, hvilket oftest passer mig fint, for jeg elsker at lave mad! ?

Onsdag: aftensmad hos svigermor.
Alle onsdage henter Jespers mor pigerne og så køre vi derhjem efter arbejde og spiser aftensmad hos hende. Det er altid super hyggeligt og jeg er så glad for at pigerne er glade for og trygge ved deres farmor! ?

Torsdag: kartoffel/porre suppe.
Torsdage er virkelig lange – og hårde. Min arbejdstid er 07.15 til 17.00 hver torsdag, hvilket egentligt er okay – men at undvære pigerne alt den tid er svært for mig! Derfor er det også vigtigt at jeg ikke skal bruge for meget tid i køkkenet når jeg endeligt kommer hjem og har tid med dem!

Igår fik vi den nemmeste og virkeligt lækre kartoffelsuppe med crispy bacon på toppen. Opskriften finder i HER.

Jeg ser frem til endnu en uge i vægttabetstegn, forhåbentligt med fortsat nedadgående vægt, men weekenderne er “hellige” her spiser jeg stort set alt hvad jeg har lyst til ? tak fordi du læste med!

De varmeste hilsner
Michelle Elbæk Jensen

   

6 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kartoffel/porre suppe med bacon.